Nieuws

5 redenen om Magento te kiezen en niet Shopify

Je bent misschien geen e-commerce platform expert, en dat hoef je ook niet te zijn. Het is jouw beroep om een expert te zijn in hetgeen jouw bedrijf doet. Het kiezen van een e-commerce platform is een grote keuze. Je zult je hard verdiende geld investeren in een nieuw medium dat voor een groot deel de inkomsten en het imago van jouw bedrijf zal bepalen. Niet gek dat je een weloverwogen keuze wil maken. Twijfel je nog of je gaat voor Shopify of een magento webshop laten maken? In deze blog wil ik je een handje helpen, en vertel ik je waarom ik denk dat je beter voor Magento kunt kiezen dan Shopify.

1. Flexibiliteit

De eerste reden om voor Magento te kiezen is wanneer je in een controversiële of hoog risico industrie werkt. In een sector waar de (spel) regels en het publieke beeld zich constant opnieuw uitvinden, heb je behoefte aan een platform dat daarin kan meebewegen en voldoende flexibiliteit biedt. Bij Shopify besteed je veel tijd in het opbouwen van je platform, en dat brengt veel moeite met zich mee als je beslist uit te stappen. Dat risico en die kopzorgen wil je niet nemen.

2. Controle

In sommige situaties wil je heel graag controle, in andere heb je graag controle. Als je in een zwaar gereguleerde industrie werkt, zoals medicijnen, kan het absoluut noodzakelijk zijn om totale controle te hebben over je digitale voorraad. Misschien wil je werken met bepaalde technieken, zoals AWS of Azure, of je hebt je eigen systeem administratie.

3. Extra functionaliteiten

Het volgende argument om voor Magento te kiezen is B2B. B2b e-commerce is iets heel anders dan magento b2c. Onderhandelen, taxaties, quota, allerlei zaken die je nodig hebt om aan de vraag van klanten te voldoen. Dankzij de flexibiliteit van Magento kun je een klantenervaring bouwen die past bij jouw product en industrie. Met Magento kun je met complexe datasystemen werken.

4. Schaalbaarheid

Een ander argument om voor Magento te kiezen is schaalbaarheid. Veel e-commerce platforms zijn zo gemaakt dat ze een doorsnee pakket aan mogelijkheden aanbieden die voor het gros van de klanten aantrekkelijk is. Soms is dat niet genoeg voor jouw persoonlijke visie. Als je buiten de norm wil treden, is de open source nature van Magento iets voor jou. Met Magento kun je groots denken.

5. Innovatie

Als je voor de trends uit wil lopen, dan heb je de flexibiliteit van dit open source platform nodig in plaats van een platform dat draait op SaaS. Een groot voorbeeld nu zijn PWA’s, progressive web apps, gebouwd met webtechnologie maar functionerend als app.

De online verkoop is van ontzettend veel factoren afhankelijk, en er is geen mogelijkheid om dat in één blog allemaal te behandelen. Dit artikel is geen vergelijking, maar leert je het belang van vijf aspecten waarvan jij bepaalt of ze wel of niet van belang zijn voor jouw onderneming. Dat maakt je keuze al een stuk makkelijker.